Subway restaurants hebben al verregaande hygiënische maatregelen doorgevoerd. Frequenter schoonmaken en desinfecteren van de werkplekken, vaker de handen wassen, vaker van handschoenen wisselen. De medewerkers van de Subway restaurants nemen het geldende hygiëneprotocol hierbij nog strenger in acht. Subway volgt de voorgeschreven adviezen vanuit het RIVM en de overheid.
Afhaalservice
De afhaalservice is vanaf woensdag 18 maart beschikbaar. Ter bescherming van zowel de gasten als de medewerkers, verloopt de afhaalservice conform de volgende hygiënevoorschriften: er mag slechts 1 gast per keer het restaurant binnen, betaling verloopt contactloos. Als de bestelling klaar is, zet de medewerker deze in een tas klaar, zodat de gast deze zelf kan pakken en er geen contact is.
Thuisbezorging
Gasten kunnen via de apps van partners UberEats, Deliveroo en Thuisbezorgd checken of er een Subway in de buurt is waar ze kunnen bestellen. Voor thuisbezorging gelden de services en voorwaarden van de partners. Deze thuisbezorging is dusdanig ingericht dat alle richtlijnen voor minimaal contact worden nageleefd.
Subway is zich bewust van de zorgen over het coronavirus in Nederland en wereldwijd. Mocht er vanuit de Nederlandse overheid, het RIVM en lokale GGD's nader advies komen voor verandering van de service, dan volgt Subway dit adequaat op. Subway blijft de situatie continu monitoren en evalueren op basis van de actueel beschikbare informatie.